Commercie | Verkoop

Je wilt meer commercieel succes? Je persoonlijke verkoopvaardigheden blijven ontwikkelen? In deze training ‘commercie | verkoop’ komt het totale traject vanaf het acquireren van klanten en opdrachten tot aftersales aan bod. Je krijgt meer zelfinzicht en verbetert jouw commerciële gesprekstechnieken om effectiever tot orders te komen en nieuwe klanten te acquireren.

Lees meer..
3 Dagen
€ 1.475,-
10 Locaties

Binnen de training
‘Commercie | Verkoop’ sta jij centraal.

Dit betekent dat de trainer jou persoonlijk feedback geeft op jouw leerdoelen. Onze trainers zijn doorgewinterde ervaringsdeskundigen.

Voor wie?

Je bent professional en weet alles van je vakgebied, maar je bent nog niet helemaal vertrouwd met het verkopen van jezelf en de organisatie. Je wilt meer inzicht in de gedachten en behoeften van je klant. Je hebt meer lef nodig om commercieel door te vragen en misschien zelfs te vragen om de opdracht. Wij stellen geen eisen aan je vooropleiding. Wel vragen wij een open houding en motivatie om je talent te ontwikkelen.

Hoe verloopt de training?

Jouw eigen leerpunten staan centraal. De trainer bespreekt met jou je leerdoelen. Je verbetert je vaardigheden door veel te oefenen met situaties uit je eigen praktijk. We maken gebruik van actieve, interactieve en creatieve werkvormen. Onze trainers geven je gerichte feedback en praktische tips waar je echt iets aan hebt. Blijvenontwikkelen.nl traint in kleine groepen van maximaal 8 personen. Dat betekent veel persoonlijke aandacht en maatwerk. Het behalen van jouw doelen vormt onze drijfveer!

    Beoogde resultaat

    In deze training ontwikkel jij jouw commercieel talent. Je leert de nieuw verworven inzichten direct toe te toepassen binnen jouw werk. Na afloop van de training ontvang je, bij voldoende resultaat en deelname, een certificaat van Blijvenontwikkelen.nl.

    Na afloop van de training kun jij gericht klanten en opdrachten acquireren. Jij:

    • Hebt inzicht in de markt- en productontwikkelingen binnen jouw vakgebied
    • Bent in staat koopbehoeften, koopmotieven en klantwensen te identificeren
    • Werft klanten voor verkoop
    • Bent in staat een gerichte klantbenadering en strategie toe te passen
    • Kunt werken vanuit je persoonlijke voorkeursstijl
    • Past beïnvloedingsstijlen op de juiste wijze toe
    • Beheerst de kunst van het aantrekkelijk presenteren van een product of dienst
    • Kent telefoon- en mailetiquette en past deze toe bij acquisitie
    • Toont lef en zelfvertrouwen

    Professionaliteit in klantcontact

    • Je bespaart tijd, geld en energie door een gepaste communicatie
    • Je begrijpt jouw klant doordat je in staat bent goed te luisteren
    • Je denkt na over wat je vertelt
    • Je beheerst de kunst van het vragen stellen aan jouw klant

    Na afloop van de training kun jij producten en diensten professioneel verkopen. Jij:

    • Ziet en benut verkoopmogelijkheden
    • Bent in staat een verkoopgesprek te voeren
    • Kent je persoonlijke voorkeursstijl en doet er je voordeel mee
    • Bent in staat de behoefte van de klant te inventariseren
    • Herkent en speelt in op signalen van interesse bij de klant
    • Pikt weerstandssignalen op en speelt hierop in
    • Bent in staat de klant te adviseren en een voorstel te maken
    • Kent de prijs-, leverings- en betalingsvoorwaarden en past deze toe
    • Onderhandelt als een professional
    • Bent in staat de deal af te ronden

    Relatiebeheer/aftersales

    • Je onderhoudt klantcontact op een gepaste wijze
    • Je stelt de klant centraal
    • Je hebt kennis van consumentengedrag en past dit toe in je werk
    • Je bouwt een netwerk op en past relatiebeheer toe
    • Je bent professioneel in klantcontact
    • Je bent in staat met persoonlijke klantenservice voor meer omzet te zorgen
    • Je kent jouw persoonlijkheid en kunt deze als toegevoegde waarde inzetten
    • Je past cross-selling toe
    • Je kunt professioneel omgaan met bezwaren

    Programma: 3 dagen (09:30 – 16:30)

    Deze driedaagse training geeft jouw commercieel talent een stevige impuls en zorgt ervoor dat je de nieuw verworven inzichten direct kunt toepassen binnen jouw werk. Je leert hoe je opdrachten kunt binnenhalen. Jouw leerdoelen staan centraal wanneer we de volgende onderwerpen behandelen:

    Persoonlijke intake

    • Vastleggen persoonlijke leerdoelen
    • Persoonlijke ontwikkelvraag

    Acquireren van klanten en opdrachten

    • Markt- en productontwikkelingen
    • Koopbehoeften, koopmotieven, klantwensen
    • Klanten werven voor verkoop
    • Klantbenadering en strategie
    • Persoonlijke voorkeursstijl
    • Beïnvloedingsstijlen
    • Aantrekkelijk presenteren
    • Telefoon- en mailetiquette
    • Lef en zelfvertrouwen

    Professionaliteit in klantcontact

    • Tijd, geld en energie besparen door beter te communiceren
    • Begrijp ik mijn klant, luister ik wel?
    • Als ik spreek, wat zeg ik dan?
    • De kunst van het vragen stellen aan mijn klant

    Verkoop van producten en diensten

    • Verkoopmogelijkheden zien en benutten
    • Verkoopgesprek
    • Persoonlijke voorkeursstijl
    • Behoefte van de klant
    • Signalen van interesse
    • Weerstandssignalen
    • Klanten adviseren en een voorstel maken
    • Prijs-, leverings- en betalingsvoorwaarden
    • Onderhandelen
    • De deal afronden

    Relatiebeheer/aftersales

    • Onderhouden van klantcontact
    • De klant centraal
    • Consumentengedrag
    • Netwerk opbouwen en relatiebeheer
    • Professionaliteit in klantcontact
    • Persoonlijke klantenservice zorgt voor meer omzet
    • Persoonlijkheid als toegevoegde waarde
    • Cross-selling
    • Omgaan met bezwaren

    Reflectie

    • Persoonlijke leerdoelen
    • Persoonlijke ontwikkelvraag

    Studiebelasting

    Deze training is prima te combineren met een (fulltime) baan en andere bezigheden. De training duurt drie dagen. De trainer belt je voor de training en bespreekt samen met jou je leerdoelen. Wij vragen jou hier even de tijd voor te nemen. Tijdens de training is er optimale aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeldoelen omdat we in kleine groepen trainen. Door deze aanpak is het doorgaans niet nodig om thuis theorie te bestuderen. Wel kan het voorkomen dat we je vragen een korte opdracht voor te bereiden.

      Locaties

      Wij verzorgen onze trainingen op 10 locaties door heel Nederland. Daardoor is er altijd wel een locatie bij jou in de buurt!

      Maatwerk | Incompany?

      Iedere training kan ook incompany worden uitgevoerd. Het is mogelijk de inhoud uit te breiden met extra maatwerk voor specifieke leerwensen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Meer informatie

      Trainingsdata voor alle locaties (alle data van 09.30 - 16.30)

        • Ma 07 & 21 oktober + 11 november 2019
        • Di 05 & 19 november + 10 december 2019
        • Wo 20 november + 04 & 18 december 2019

        Investering: € 1.475,- All-In (excl. BTW)

        • Onafhankelijke opleider
        • Maximaal 8 deelnemers
        • Iedere training gericht op jouw doelen
        • Leren door te DOEN!
        • Trainers en acteurs met veel praktijkervaring
        • Toplocaties
        • Altijd in de buurt
        • Inclusief studiemateriaal & certificaat
        • Inclusief dagarrangement
        • Blijvenontwikkelen.nl brengt geen inschrijfkosten in rekening

        Meld je aan!

        Meld je nu aan voor de training 'commercie | verkoop'!

        Bepaal je doel

        Samen oriënteren

        Ontwikkel je talent

        Kies dé training voor jou

        Gebruik je talent

        Pas je kennis toe in de praktijk
        Volg Blijvenontwikkelen.nl
        Contact
        De Klomp 2 7496 DG Hengevelde 085-7733005 info@blijvenontwikkelen.nl