Gastvrijheid | Premium Hospitality

Een kleine daad heeft meer gewicht dan duizend grote woorden. Door de verregaande digitalisering wordt de roep om persoonlijke service steeds groter. Het is de wet van de schaarste. Het menselijk contact daalt in frequentie in de gemiddelde relatie, waardoor de waarde van het persoonlijke contact stijgt. Het belang van professionele gastvrijheid is groot, dat geldt voor alle branches. Naast de kwaliteit van de producten onderscheidt je je als bedrijf door net iets extra’s te doen voor je gasten (gastvrij gedrag). Hoe wil jijzelf als gast behandeld worden? Maar nog veel belangrijker: hoe wil de gast behandeld worden? Hoe zorg jij ervoor dat gasten verrast worden? Een memorabele beleving hebben? En een positief verhaal gaan vertellen over de ervaring? Je zult tijdens de training ervaren dat jij degene bent die voor de gast ‘het verschil’ kan maken.

Lees meer..
2 Dagen
€ 990,-
10 Locaties

Binnen de training
‘Gastvrijheid | Premium Hospitality’ sta jij centraal.

Dit betekent dat de trainer jou persoonlijk feedback geeft op jouw leerdoelen. Onze trainers zijn doorgewinterde ervaringsdeskundigen.

Voor wie?

Je bent een professional in je vakgebied. De klant voelt dat hij bij jou welkom is. Jij zet alles op alles om een klant blij te maken. En je kunt je goed inleven in de situatie en vragen van de klant. Je hebt gevoel voor detail, maar bewaart ook het overzicht bij drukte. Een rij bij de balie of twee telefoontjes in de wacht maken jouw service niet minder. Past deze omschrijving bij jou? Wil jij dit talent blijven ontwikkelen? Dan ben jij onze kandidaat!

Wij stellen geen eisen aan je vooropleiding. Wel vragen wij een open houding en motivatie om je talent te ontwikkelen.

Hoe verloopt de training?

Jouw eigen leerpunten staan centraal. De trainer belt je voor de training om jouw leerdoelen te bespreken. Je verbetert je vaardigheden door veel te oefenen met situaties uit je eigen praktijk. We maken gebruik van interactieve en creatieve werkvormen. Onze trainers geven je gerichte feedback en praktische tips waar je echt iets aan hebt. Blijvenontwikkelen.nl traint in kleine groepen van maximaal 8 personen. Dat betekent veel persoonlijke aandacht en maatwerk. Het behalen van jouw doelen vormt onze drijfveer!

    Beoogde resultaat

    Deze training geeft jouw gastvrijheid een stevige impuls en zorgt ervoor dat je de nieuw verworven inzichten direct kunt toepassen binnen jouw werk. Je kunt eenvoudige tools hanteren om direct aan de slag te gaan met gastvrijheid. Jij beheerst de ‘kunst van de gastvrijheid’. Na afloop van de training ontvang je, bij voldoende resultaat en deelname, een certificaat van Blijvenontwikkelen.nl.

    Jij als gastheer / vrouw

    • Weet hoe je een onvergetelijke eerste indruk maakt
    • Bent je bewust van wat je uitstraalt (zelfinzicht)
    • Kunt een open en gastvrije houding aannemen
    • Toont je vriendelijk, aandachtig, actief en begripvol
    • Ervaart de valkuilen van interpretatie
    • Kunt lichaamstaal van anderen lezen
    • Kunt met de geleerde tips en tricks de beleving van anderen (onbewust) beïnvloeden
    • Speelt actief in op veranderende situaties en grijpt commerciële mogelijkheden aan

    Positief communiceren

    • Je kent de impact van communicatie op de beleving van gastvrijheid
    • Je hebt ontdekt wat de kracht van (on)gastvrije communicatie is
    • Je weet hoe je kunt verrassen met positieve communicatie
    • Je kunt het ABCD-reflectiemodel toepassen
    • Je weet hoe ‘omdenken’ werkt en kunt dit toepassen

    Gastvrijheid

    • Je hebt inzicht in wat gastvrijheid inhoudt
    • Je hebt inzicht in wie de gast is en wat zijn doel, behoeften en verwachtingen zijn
    • Je weet wat het effect is van gastvrijheid op de gast, het bedrijf en op jezelf
    • Je kent de Guest-Journey
    • Je kunt de belevingsversterkers toepassen
    • Je bent in staat verwachtingen te managen en te overtreffen. Je creëert de WOW! beleving
    • Je kent de grenzen van en belemmeringen in gastvrijheid

    Premium hospitality

    • Je hebt inzicht in wat gastvrijheid en premium hospitality inhouden
    • Je kunt beschrijven wat jou tot premium gastheer (m/v) maakt
    • Je hebt ontdekt dat je naast je beroep beschikt over een tweede beroep, namelijk: gastheer
    • Je hebt ervaren wat het effect van zowel een gastvrije als een ongastvrije houding is
    • Zelfreflectie. Je hebt inzicht in je eigen ‘gastvrijheidsarrogantie’, karakterprofiel, kwaliteiten, allergieën en jouw persoonlijke aandachtspunten
    • Je kunt met de spanningsvelden van gastvrijheid omgaan

    Programma: 2 dagen (09:30 – 16:30)

    Deze tweedaagse training geeft jouw gastvrijheid een stevige impuls en zorgt ervoor dat je de nieuw verworven inzichten direct kunt toepassen binnen jouw werk. Je leert hoe jijzelf een betere gastheer/gastvrouw kunt zijn. Zelfinzicht, houding, uitstraling en lichaamstaal passeren de revue. Gastvrijheid, positief communiceren en premium hospitality komen ruimschoots aan bod. Jouw leerdoelen staan centraal wanneer we de volgende onderwerpen behandelen:

    Jij als gastheer / vrouw

    • Vastleggen persoonlijke leerdoelen
    • Persoonlijke ontwikkelvraag
    • De eerste indruk
    • Zelfinzicht, uitstraling, hoe gastvrij ben jij?
    • Een open en gastvrije houding
    • Interpretatie
    • Lichaamstaal
    • De beleving van anderen (onbewust) beïnvloeden

    Positief communiceren

    • Communicatie en de beleving van gastvrijheid
    • (on)gastvrije communicatie
    • Verrassen met positieve communicatie
    • Het ABCD-reflectiemodel
    • Maak het verschil door aandacht te geven aan de presentatie van je product. Welke invloed heeft kleur, vorm en grootte op het brein van de gasten?
    • Omdenken

    Gastvrijheid

    • Wat is gastvrijheid?
    • Wie is de gast?
    • Het effect van gastvrijheid op de gast, het bedrijf en op jezelf
    • Het creëren van sfeer, interactie, gastencommunicatie en thematisering
    • De Guest-Journey
    • De optelsom van details
    • Belevingsversterkers
    • WOW! momenten
    • Grenzen van en belemmeringen in gastvrijheid

    Premium hospitality

    • Wat is premium hospitality?
    • Jij en premium hospitality
    • Je tweede beroep: gastheer/gastvrouw
    • Het effect van een gastvrije en een ongastvrije houding
    • Zelfreflectie, gastvrijheidsarrogantie, karakterprofiel, kwaliteiten, allergieën en jouw persoonlijke aandachtspunten
    • Spanningsvelden van gastvrijheid
    • Inspiratiesessie: verras de gast binnen jouw bedrijf
    • Verras de gast kalender
    • Welke stappen zet jij?
    • Hoe staat het met je persoonlijke leerdoelen?
    • Hoe staat het met je persoonlijke ontwikkelvraag?
    • Evaluatie

    Studiebelasting

    Deze training is prima te combineren met een (fulltime) baan en andere bezigheden. De training duurt twee dagen. De trainer belt je voor de training en bespreekt samen met jou je leerdoelen. Wij vragen jou hier even de tijd voor te nemen. Tijdens de training is er optimale aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeldoelen omdat we in kleine groepen trainen. Door deze aanpak is het doorgaans niet nodig om thuis theorie te bestuderen. Wel kan het voorkomen dat we je vragen een korte opdracht voor te bereiden.

      Locaties

      Wij verzorgen onze trainingen op 10 locaties door heel Nederland. Daardoor is er altijd wel een locatie bij jou in de buurt!

      Maatwerk | Incompany?

      Iedere training kan ook incompany worden uitgevoerd. Het is mogelijk de inhoud uit te breiden met extra maatwerk voor specifieke leerwensen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Meer informatie

      Trainingsdata voor alle locaties (alle data van 09.30 - 16.30)

        • Vr 01 & 15 november 2019
        • Za 07 & 21 december 2019

        Investering: € 990,- All-In (excl. BTW)

        • Onafhankelijke opleider
        • Maximaal 8 deelnemers
        • Iedere training gericht op jouw doelen
        • Leren door te DOEN!
        • Trainers en acteurs met veel praktijkervaring
        • Toplocaties
        • Altijd in de buurt
        • Inclusief studiemateriaal & certificaat
        • Inclusief dagarrangement
        • Blijvenontwikkelen.nl brengt geen inschrijfkosten in rekening

        Meld je aan!

        Meld je nu aan voor de training ‘Gastvrijheid | Premium Hospitality’!

        Bepaal je doel

        Samen oriënteren

        Ontwikkel je talent

        Kies dé training voor jou

        Gebruik je talent

        Pas je kennis toe in de praktijk
        Volg Blijvenontwikkelen.nl
        Contact
        De Klomp 2 7496 DG Hengevelde 085-7733005 info@blijvenontwikkelen.nl