Social Media zakelijk

Wil jij leren hoe je het online visitekaartje van jouw organisatie nog aantrekkelijker kunt maken? En het maximale uit jouw website en socialmediakanalen halen? Social media bieden enorm veel marketing- en communicatiemogelijkheden. Van sales en leadgeneratie tot je imago monitoren en je merk versterken. Maar hoe ontwikkel je een effectieve socialmediastrategie, en hoe voer je deze uit? Tijdens de training ‘Social Media zakelijk’ ga je hiermee aan de slag.

Lees meer..
2 Dagen
€ 990,-
10 Locaties

Binnen de training
‘Social Media zakelijk’ sta jij centraal.

Dit betekent dat de trainer jou persoonlijk feedback geeft op jouw leerdoelen. Optimaal blijven ontwikkelen dus! Onze trainers zijn doorgewinterde ervaringsdeskundigen.

Voor wie?

De training ‘Social Media zakelijk’ is geschikt voor iedereen die socialmedianetwerken als Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube effectief wil inzetten en inpassen binnen een bestaande (online-) marketingstrategie. Wil je deze training volgen? Dan is het handig als je enige kennis van social media hebt. Zoals Facebook, Twitter, Instagram en/of LinkedIn. Wij stellen geen eisen aan je vooropleiding. Wel vragen wij een open houding en motivatie om je te ontwikkelen.

Hoe verloopt de training?

Jouw eigen leerpunten staan centraal. De trainer bespreekt met jou je leerdoelen. Dit gebeurt voorafgaand aan de training. Je verbetert je vaardigheden door veel te oefenen met situaties uit je eigen praktijk. We maken gebruik van actieve, interactieve en creatieve werkvormen. Onze trainers geven je gerichte feedback en praktische tips waar je echt iets aan hebt. Blijvenontwikkelen.nl traint in kleine groepen van maximaal 8 personen. Dat betekent veel persoonlijke aandacht en maatwerk. Het behalen van jouw doelen vormt onze drijfveer!

    Beoogde resultaat

    Na afloop van de training kun jij social media in een zakelijke omgeving inzetten. Na afloop van de training ontvang je, bij voldoende resultaat en deelname, een certificaat van Blijvenontwikkelen.nl.

    Doelen, doelgroep & kanalen

    • Je kunt heldere socialmediadoelen opstellen
    • Je kunt resultaatgerichte socialmediadoelen opstellen
    • Je weet hoe je een doelgroepanalyse maakt: welke social media gebruiken ze, wat is hun informatiebehoefte en hoe ervaren ze je merk?
    • Je hebt de informatiebehoefte van je doelgroep in kaart gebracht
    • Je bent in staat je publiek effectief te bereiken
    • Je bent op de hoogte van zakelijke mogelijkheden, praktische toepassingen en gebruikersgroepen op o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest (socialmediakanalen)

    Klanten & concurrenten

    • Je gebruikt social media om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen (market sensing)
    • Je kunt een concurrentie-analyse maken aan de hand van benchmarkingtools
    • Je bent in staat om social media in te zetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren
    • Je kunt je doelgroep activeren en organiseren

    Content

    • Je kent prikkelende contentformats waarmee je je doelgroepen kunt activeren
    • Je kunt goede content creëren
    • Je bent in staat draagvlak binnen de organisatie te creëren
    • Je weet hoe je een contentkalender opstelt en hoe je een socialmediastrategie uitvoert

    Meten is weten

    • Je kent de tools om je resultaten en merkreputatie te meten

    Programma: 2 dagen (09:30 – 16:30)

    Jouw leerdoelen staan centraal wanneer we de volgende onderwerpen behandelen:

    Persoonlijke intake

    • Vastleggen persoonlijke leerdoelen
    • Persoonlijke ontwikkelvraag

    Doelen, doelgroep & kanalen

    • Jouw organisatie en socialmediadoelen: van verkoop tot leadgeneratie, mond-tot-mondreclame en klanttevredenheid
    • Het opstellen van resultaatgerichte socialmediadoelen
    • Customer journey & persona’s: doelgroepen voor social media definiëren
    • Je doelgroep en de informatiebehoefte
    • Je publiek effectief bereiken
    • Socialmediakanalen: zakelijke mogelijkheden, praktische toepassingen en gebruikersgroepen op o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube en Pinterest

    Klanten & concurrenten

    • Gebruik social media om je markt en de reputatie van je organisatie in kaart te brengen (market sensing)
    • Concurrentie-analyse met benchmarkingtools
    • Social media inzetten om je klanten beter te begrijpen, je producten verder te ontwikkelen of diensten te verbeteren
    • Je doelgroep activeren en organiseren

    Content

    • Content voor social media. Voorbeelden van prikkelende contentformats
    • Praktische tips om goede content te creëren
    • Planning en organisatie: uitvoeren van een socialmediastrategie
    • De contentkalender
    • Draagvlak binnen de organisatie

    Meten is weten

    • Tools om online conversaties rondom jouw organisatie te monitoren
    • Meten en optimaliseren: KPI’s om het succes van de socialmediastrategie te meten
    • Vanity metrics, Net Promoter Score en ROI

    Evaluatie

    • Persoonlijke leerdoelen
    • Persoonlijke ontwikkelvraag

    Studiebelasting

    Deze training is prima te combineren met een (fulltime) baan en andere bezigheden. De training duurt twee dagen. De trainer belt je voor de training en bespreekt samen met jou je leerdoelen. Wij vragen jou hier even de tijd voor te nemen. Tijdens de training is er optimale aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeldoelen omdat we in kleine groepen trainen. Door deze aanpak is het doorgaans niet nodig om thuis theorie te bestuderen. Wel kan het voorkomen dat we je vragen een korte opdracht voor te bereiden.

      Locaties

      Wij verzorgen onze trainingen op 10 locaties door heel Nederland. Daardoor is er altijd wel een locatie bij jou in de buurt!

      Maatwerk | Incompany?

      Iedere training kan ook incompany worden uitgevoerd. Het is mogelijk de inhoud uit te breiden met extra maatwerk voor specifieke leerwensen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Meer informatie

      Trainingsdata voor alle locaties (alle data van 09.30 - 16.30)

        • Wo 02 & 16 oktober 2019
        • Do 07 & 21 november 2019
        • Vr 06 & 20 december 2019

        Investering: € 990,- All-In (excl. BTW)

        • Onafhankelijke opleider
        • Maximaal 8 deelnemers
        • Iedere training gericht op jouw doelen
        • Leren door te DOEN!
        • Trainers en acteurs met veel praktijkervaring
        • Toplocaties
        • Altijd in de buurt
        • Inclusief studiemateriaal & certificaat
        • Inclusief dagarrangement
        • Blijvenontwikkelen.nl brengt geen inschrijfkosten in rekening

        Meld je aan!

        Meld je nu aan voor de training ‘Social Media zakelijk'!

        Bepaal je doel

        Samen oriënteren

        Ontwikkel je talent

        Kies dé training voor jou

        Gebruik je talent

        Pas je kennis toe in de praktijk
        Volg Blijvenontwikkelen.nl
        Contact
        De Klomp 2 7496 DG Hengevelde 085-7733005 info@blijvenontwikkelen.nl